Bra energi i Dalarna

.
En stor dalahäst höll jag  på att få idag av arrangörerna på den bostadspolitiska konferensen ! innan de upptäckte att den tillhörde inredningen av konferenssalen -:)   Jag är dock väldigt glad för den mycket mindre jag fick som tack för deltagandet - Tack Annika.

Intressant kraftsamling i Dalarna där man under en dag samlat alla bostadsföretag i regionen, privata som kommunala och förde diskussioner om hur man ska få råd att bygga. ÖBO:s deltagande handlade om att beskriva hur vi jobbar med tekniska lösningar för att reducera förbrukningen utan att bli upplåst mot specifika leverantörer.

Efter föredraget fick jag möjlighet att träffa bostadsbolaget Kopparstaden och höra hur de jobbar. Ett härligt gäng i ett väldigt fint kontor. Gruppen med Kenneth i spetsen jobbar i mångt och mycket med samma saker som vi gör men med lite annat upplägg jämfört med ÖBO. Vi kunde konstatera värdet av utbyte av information- fick med mig några riktigt bra tips av Kenneth rörande FTX i befintligt bestånd.

Kul namnsättning av konferensrummen på Kopparstaden, badrummet, vardagsrummet, köket, sovrummet etc. Kan tänka mig att det ibland leder till glada miner när man t ex bokar träff i sovrummet..

Man får energi av att träffa människor som är så engagerade, ser fram mot framtida samarbete med er, Annika, Kenneth m fl !


Kommentarer
Postat av: Kenneth Ahlström

Tack Jonas för att du tog dig tid att besöka Kopparstaden! Mycket uppskattat av "gubbarna". Nyttigt för oss att höra om ditt och Öbo:s systematiska och målmedvetna arbete, det ska vi försöka kopiera.

2010-04-28 @ 07:38:08
Postat av: Linda

Intressant med namnsättningen där, det är ju sådant som sätter lite guldkant på hela vistelsen hehe:)

Postat av: Malin

Håller med Linda, mycket fyndiga namn på konferensrummen.

Skulle vilja vara på en konferens där.



/Malin

2011-05-09 @ 19:43:39
URL: http://www.hitta-konferens.se/stockholm.php
Postat av: Malin

Håller med Linda, mycket fyndiga namn på konferensrummen.

Skulle vilja vara med på en konferens här.



/Malin

2011-05-09 @ 19:45:40
URL: http://www.hitta-konferens.se/stockholm.php

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0